Değerli Müşterimiz,
Banka Kartı ve kredi kartınız ile yapılan şüpheli veya hatalı işlem(lere) itiraz hakkınız bulunmaktadır. Harcama itirazınızı size en yakın şubeden yapabileceğiniz gibi aşağıdaki kanallarımızdan da kolaylıkla yapabilirsiniz.
Bankamız İnternet Şube veya Ziraat Mobil bankacılığı müşterisi değilseniz;
- Bireysel İnternet Bankacılığına, Bankamızda kayıtlı iletişim numaranız ve kart bilgileriniz ile https://bireysel.ziraatbank.com.tr adresinden ve Ziraat Mobil’den “Hemen Başvur” seçeneği ile online başvuru yapabilirsiniz. Gerçekleştirilen kontroller sonrasında internet ve mobil bankacılık şifreniz cep telefonunuza SMS ile gönderilecek olup, tüm bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
- SMS ulaşmadığı takdirde, İnternet Bankacılığı ve Ziraat Mobil uygulamasında yer alan Şifremi Unuttum linki ile veya Müşteri İletişim Merkezi (0850 220 00 00) aracılığı ile ilk şifrenizi oluşturabilirsiniz.
Harcama itirazı süreçleri ve süreleri Ulusal ve Uluslararası kurallarla belirlenmiş olup, Bankamız ve müşterilerimizi bağlayıcı niteliktedir. Süresi içerisinde tarafımıza ulaştırılmayan harcama itirazları bu kurallar gereği işleme alınamayacaktır. Bu nedenle itirazınızın zaman aşımı nedeniyle olumsuz olarak değerlendirilmemesi için ekstrenizi/hesap özetinizi düzenli olarak incelemenizi ve itirazınız olması halinde en kısa sürede başvurunuzu Bankamız İnternet Şubesi veya Ziraat Mobil üzerinden yapabilirsiniz.
İtiraza konu işlemler yine Ulusal ve Uluslararası kartlı ödeme kurallarına göre belirlenen süreler içerisinde çözümlenmekte ve bu süreler yapılan işlem tipi ve itiraz nedenine göre 30 ile 180 gün arasında değişebilmektedir
Kartlı işlemlerde bulunacağınız harcama itirazınız için seçilen kart, işlem ve itiraz nedenine göre başlatılmaktadır. Bu nedenle yapacağınız itirazlarda kart, işlem ve neden seçiminin doğru yapılması ve destekleyici bilgi/belgelerin sunulması itirazınızın en kısa sürede sonuçlanması için de önem arz etmektedir.
Bilgilerinize sunar, esenlikler dileriz.